Berriak

Araba

EAJ-PNVk “euskararen kontrako eraso onartezin” jo du toki erakundeetan euskararen erabilera arautzen duen dekretuaren kontra PPk eta Vox-ek  auzitegira eraman duten errekurtsoa
URT. 22 | Kongresua

EAJ-PNVk “euskararen kontrako eraso onartezin” jo du toki erakundeetan euskararen erabilera arautzen duen dekretuaren kontra PPk eta Vox-ek auzitegira eraman duten errekurtsoa

Talde jeltzaleak baieztatu du hiritargo osoaren hizkuntza eskubideak Euskadin babestuta daudela, eta salatu duenez PPk eta Vox-ek “ez dute egia esaten eta nahita mezu faltsuak zabaltzen dituzte polemika eta zatiketa eragiteko, ibilbide kezkagarria hartuta”
José Antonio Suso: “Urtarrilaren 30erako deitutako grebaren motibazioa guztiz politikoa da”
URT. 21 | ABB

Araba ekinean-en 2020ko edizioak jomugan dauka pertsona ekintzaileek planetaren erronkei irtenbidea aurkitzeko duten ahalmen disruptiboa, eta ideien lehiaketa sendotu du: 9 kategoria izango dira, eta 10.000 euro baino gehiago saritan
URT. 21 | Araba

Aurtengo sariketaren lema “Moonshot-ak ekintzailetzarako” izango da, eta ideia hau du ardatz: pentsamendu disruptiboa lehengaia izan daitekeela lorrezinak diruditen erronkei irtenbidea jartzeko eta negozio aukera berriak sortzeko
Ramiro Gonzalez: “Hainbat eragileren itun honekin, garapen jasangarriaren aldeko sare zabal sendo bat eratu nahi dugu Araban”
URT. 18 | Arabako Foru Aldundia

Arabako diputatu nagusiak parte hartu du Garapen Jasangarriaren aldeko Arabako Ituna 2030en lan jardunaldian. Hartan lurraldeko berrogeita hamarren bat entitate sartuta daude
Eusko Jaurlaritzak eta Arabako Foru Aldundiak Arabako Errioxako eta Arabako erdialdeko lurralde plan partzialak berraztertuko dituzte elkarlanean
URT. 17 | Araba

Eusko Jaurlaritzak eta Arabako Foru Aldundiak lankidetza hitzarmena izenpetu dute, Arabako Errioxako eta Arabako erdialdeko lurralde plan partzialak berraztertzeko. Bi erakundeek konpromisoa hartu dute 600.000 euro inbertitzeko, erdibana finantzatuta, plan horiek eguneratzeko.
Gorka Urtaranen hitzetan, Gasteiz leku erakargarria da industriak bere erronkei erantzun berritzaileak eman diezazkien
URT. 16 | Gasteiz

Gorka Urtaranek UGTk industria-garapenareko gakoei buruz antolatutako jardunaldiaren hasiera-ekitaldian hartu du parte Gasteizko alkate Gorka Urtaranen hitzetan, hiria “leku erakargarria da industriak oraingo erronkei erantzun berritzaileak eman diezazkien“. Unión General de Trabajadores (UGT) sindikatuak industria-garapenareko gakoei buruz antolatutako jardunaldiaren hasiera-ekitaldian, Arabako hiriburuaren barne produktu gordinaren % 30 ia industria-sektoretik datorrela nabarmendu du alkateak, eta lanpostuen % 25.
URAk Zadorra ibaia babestuko du ur handiko ibilgu batekin eta lubeta batekin, Abetxuko eta Gamarra artean uholdeak saihesteko
URT. 15 | Gasteiz

Ur handietarako ibilguak ibaiaren hustubide-ahalmena handituko du; lubetak, berriz, ur handiei eutsiko die, eta inguruko trafikoaren inpaktu bisuala eta akustikoa murriztuko du Bi milioi euroko inbertsioa duen obrak erabilera publikorako gune berde bat egokitzea ere aurreikusten du, eta Eraztun Berdeko oinezkoentzako eta txirrindularientzako ibilbideei jarraipena emango die Iñaki Arriola Ingurumen sailburuak adierazi duenez, obrek “uholdeak izateko arriskua nabarmen murriztuko dute, ibaiaren ibilgua hiri-parke gisa berreskuratzen den bitartean”
Merkataritza eta ostalaritzan euskararen erabilera bultzatuko du ‘Gasteizen bai’ kanpainak maiatzera arte
URT. 14 | Gasteiz

Gasteizko Udalak ‘Gasteizen bai’ kanpaina aurkeztu du gaur goizean, merkataritza eta euskararen alorretan euskararen erabilera sustatzeko. Ekimen hori maiatzera arte garatuko da, eta bi jarduera-ildotan oinarrituko da: komunikazio-kanpaina bera (kartelak, iragarkiak, flyerrak …) eta programazioa, sare sozialetako lehiaketa batetik hasi eta hiriko ostalaritza- eta merkataritza-establezimenduei omenaldia egiteraino. Udalarekin batera, Arabako Foru Aldundiak eta Aenkomer, Gasteiz On eta Bai Euskarari elkarteek ere parte hartu dute kanpainan.
Udalak 360.000 euro baino gehiago inbertituko ditu “Vitoria-Gasteiz Hobetuz” partaidetza-prozesuaren fruitua den proiektu horretan
URT. 14 | Gasteiz

Gaur goizean hasi dira Ospitale plaza eraberritzeko obrak. Lanen lehen zatia Done Jakue hiribidean egingo da; gaur goizean hasi dira makinak lanean bertan. Gasteizko Udalak Ospitale plaza —Guardien plaza izenez ere ezaguna— eraldatuko du, irisgarriagoa eta modernoagoa izan dadin. Balgorza enpresa arduratuko da lanez, Udalak 362.034,58 euroko inbertsioa eginda (BEZa barne). Urtaranen gobernuak bultzatutako esku-hartzea “Vitoria-Gasteiz Hobetuz” izeneko partaidetza-prozesuaren fruitua da, eta aipatu plaza modernizatzea eta hobetzea ekarriko du. Udalak plazaren 650 metro karratuko azaleran jardungo du, baita Frantzia kaleko 120 metro karratutan eta Done Jakue hiribideko 200 metro karratutan ere. Lanak gauzatzeko epea lau hilabetekoa da.
Euzkadi Buru Batzarrak Iñigo Urkullu proposatuko du Lehendakarigai eta Bakartxo Tejeria Eusko Legebiltzarreko presidentegai
URT. 13 | EBB

Biek onartu dute Exekutiba jeltzalearen proposamena. Asteazkenean abiaraziko da Euskadiko 2020ko Hauteskundeetarako EAJ-PNVk aurkeztuko dituen zerrendak egiteko barne hauteskunde prozesua