Markel Olanok EAJ-PNV-ren Ekonomia Sustapenarekin lotutako hauteskunde-proposamen berria aurkeztu du, hiru ardatz nagusitan oinarritzen dena. Tolosako eta Usurbilgo Lanbide Heziketako zentroetara eginiko bisitan, hautagaiak talentua indartzearen garrantzia azpimarratu du, “giltzarria Gipuzkoaren lehiakortasun ekonomikoa sendotzeko”

Olanok 200 milioi euro bideratzea proposatzen du enpresa indartzeko, enpleguaren kalitatea hobetzeko eta ekonomia berria bultzatzeko 16Maiatzak
2019 MaiatzaK 16 |
Gipuzkoa
IKUSI BIDEOA

OHARRA: Ekitaldiaren irudiak buletin honetatik jaitsi ahal dituzu bereizmen handian.

Markel Olanok, Gipuzkoako diputatu nagusia eta EAJ-PNVren berrautaketarako kandidatuak, Enplegua eta Ekonomia Berria sustatzeko plan berria aurkeztu du gaur goizean, 2019-2023 aldirako, zeinari 200 milioi euro bideratuko dizkion, eta hiru ardatz nagusitan oinarrituta dagoen: enpresaren indartzea, enpleguaren kalitatearen hobekuntza eta ekonomia berriaren bultzada. Olanok bere proposamen ekonomikoa aurkeztu du Tolosa eta Usurbilgo Lanbide Heziketako zentroetara, Lanbide Heziketako sailburuordea den Jorge Arévalorekin batera, eginiko bisitan.

“Gure helburua Gipuzkoako lehiakortasun ekonomikoa indartzea da; gure lurraldeko enpresak lehiakorrak izaten jarraitu dezaten eman behar diren aldaketak gauzatzen, eta horretarako beharrezkoak diren baldintzak eman daitezen lagundu nahi dugu: fiskalitatean, azpiegituren sustapenean, politiken berrikuntzan, talentuaren kudeaketan, eta ekonomia berriaren eta sektore estrategikoen sustapenean”, laburbildu du hautagaiak.

Enplegua eta eknomia berria sustatzeko plan berriak, lehenengo zutabeari dagokionean, enpresaren indartzea, pertsonak eta euren ezagutza sustatzea bilatzen du, baita garapen teknologikoa, lehiakortasunerako azpiegituren ekosistema, nazioartekotzea, enpresa txiki eta ertainak bultzatzea, eta zailtasun egoeretan dauden enpresak laguntzea ere. “Uste dugu ezinbestekoa dela talentua sustatzea, enpresetan langileen parte-hartzea bultzatzea, kontziliazio politikak zabaltzea, nazioartekotzea eta ekintzailetza ekosistema indartzea, beste gauza batzuen artean, Gipuzkoako etorkizuneko lehiakortasuna indartzeko”, adierazi du Olanok, “bere enpresak sendotzen dituen lurraldea, lurralde indartsua delako”.

Bigarren ardatzak enpleguaren kalitatean sakontzen du: “Gure ekonomia garapenaren erronketako bat horri lotuta doa. Garapen pertsonal zein profesionalerako pertsona ororen baldintza duinak bermatu behar ditugu. Lehentasuna da guretzat egoera horri erantzuna emango dien neurri integralak zehaztea”. Horretarako, pertsonen gaitasunak sendotzeko eta kalitatezko enplegua hobetzeko, enpresak laguntzea proposatzen du hautagaiak, “enpresa sendo eta bideragarriak edukitzea delako modurik onena bizi-proiektu duinak garatzeko aukera ematen duten enpleguak lortzeko”.

EAJ-PNVren proposamen ekonomikoaren azken ardatza aktibitate ekonomiko berria bultzatzeari lotuta dago. “Egun bizi dugun testuinguru aldakor honetan, funtsezkoa da politika berritzaile eta ausartak martxan jartzea. Horregatik ekintzailetza, barne-ekintzailetza, ekonomia zirkularra eta industria sortzaileak sustatzea proposatzen dugu; Gipuzkoaren ezaugarri eta altxor garrantzitsuenetariko bat direlako, eta baita gure lurraldea hazteko aukeretako bat ere”, gehitu du Markel Olanok.

Lanbide Heziketa indartu talentua enpresekin konektatzeko

Markel Olanok EAJ-PNV-ren proposamen ekonomikoaren aurkezpena egin du, Lanbide Heziketako Tolosako eta Usurbilgo zentroetara eginiko bisiten testuinguruan. Bisita hauen helburua da LH-ko profesional eta ikasleen bizi duten errealitatea gertutik ezagutzea, eta Gipuzkoak aurrean dituen erronka sozio-ekonomikoen inguruan aritzea. Markel Olanok defendatu du “Lanbide Heziketak jokatzen duten papera indartzea beharrezkoa dela talentua eta heziketa-eskaintza, enpresa munduko beharrekin lotzeko”.

Olanok baieztatu du, “etorkizunean egingo dugun bezala”, azken lau urtean Gipuzkoako Foru Aldunditik “enpresen laguntzetan sakondu dugu, etorkizuneko sektoreen, kalitatezko enpleguaren eta talentuaren aldeko apustua eginez; euren beharrak entzunez eta horiei erantzuna emanez”. Hautagaiak gehitu du: “Ezinbestekoa da LH-ren aldeko apustua egiten jarraitzea, Gipuzkoako enpresa-ehunaren eskakizunak, eskaintzarekin parekatzeko” Horretarako, Olanok dio, elkarlanean oinarrituta, beharrezkoa dela “talentua sortu, erakarri eta atxikitzeko estrategia koordinatu eta partekatu batean aurrera egitea. LH eta formakuntza duala, enpresek euren plantilletan zenbait profil txertatzeko duten premiari erantzuten ari dira dagoeneko”.

“Lurralde osoa norabide berean lerrokatu dadin, kolaborazio logikak garatzeko guneak sortu nahi ditugu”, jarraitu du Olanok. “Lanbide Heziketak paper erabakigarria jokatzen du enpresek behar dituzten profil horiek sortzen, eta eskaintza formatiboaren eta enpresen aldetik behar dituzten profil horiek sortzen, eta eskaintza formatiboaren eta enpresen aldetik datozen eskakizunen arteko lotura estutzen”. Horregatik, hautagaiak gobernantza eredu berri batean sakontzeko beharra azpimarratu du, “eskualdeekin batera Gipuzkoaren garapen sozio-ekonomikorako politikak garatzeko. LH sareak lurralde estrategian eta politika publikoen garapenean parte hartu dezan jarraituko dugu lanean”.

Hautagaiak balioan jarri du Gipuzkoako LH-ko zentro publiko eta pribatuek osatzen duten sare “sendoa”, “europar abangoardian dagoena, izan ere, elkarlanari esker, gizarte aurreratuetan estrategikoak diren erronka eta sektoreetan proiektu berritzaileak garatzen ditu”. Olanok gehitu du LH-k “lurraldea egituratzen” duela, eskualdeetan “lehen mailako eragilea” dela, eta “lurraldearen etorkizuneko sektoreetan bultzatzen, indartzen eta sustatzen jarraitu behar dugun balio bat” dela.

“Pertsonen talentua gizarte-eraldaketaren motorra da, eta hori dela eta talentu horren kudeaketa egoki bat egiten jarraitu behar dugu, enpresen behar eta eskakizunetara konektatuz”, laburbildu du Markel Olanok. “Hain zuzen ere, hori izango da gure industria eta ekonomiaren erritmoa mantentzeko giltzarria; Lanbide Heziketan talentuaren aldeko apustua egitea Gipuzkoako etorkizun ekonomikoaren bermea da”.