José Antonio Suso: "Ez dugu bakartasuna hautsi nahi, Arabako sektoreak kogobernantza nahi du"

José Antonio Suso: 01Abenduak
2021 AbenduaK 01 |
IKUSI BIDEOA

“Jatorri-deiturei buruzko proposamena ez da berria. Duela urtebete aurkeztu zen Diputatuen Kongresuan. Interesa duen edonork irakurri ahal izan du”, adierazi du Araba Buru Batzarreko presidente José Antonio Susok, bere ezinegona adierazi baitu EAJ-PNVk egindako proposamenaren inguruan sortutako desinformazio larri eta interesatuagatik; izan ere, desinformazio hori Euskal Autonomia Erkidegoaz gaindiko lurralde-eremuko jatorri-deituren eta adierazpen demografiko babestuen 6/2015 Legea aldatzeko egin da.

“Proposamen honek ez du zerikusirik Errioxako Jatorri Deitura propioa sortzearekin. Gobernantzarekin du zerikusia. Ez du bakartasuna hausten. Inork ezingo du esan EAJ-PNVn Errioxako Jatorri- Deituraren aurka gaudenik”, gaineratu du ABBko presidenteak gaur goizean Radio Vitorian egin dioten elkarrizketa batean.

José Antonio Susok adierazi du jeltzaleek aurkeztutakoa autonomiaz gaindiko Kontseilu Arautzaileei zuzendutako proposamen juridikoa dela. “Proposatzen duguna da Errioxako Kontseilu Arautzailearen zereginak deszentralizatzea, Eskualdeko Kontseilu Arautzaileen sorrera ahalbidetzeko, Errioxa Jatorri Deiturak berak bere erregelamenduan ezartzen duen bereizketan oinarrituta, Arabako Errioxa, Errioxa Garaia eta Ekialdeko Errioxa bereiziz. Proposatzen duguna da eremu horietan Kontseilu Arautzailea sortzea, Errioxako Kontseilu Arautzailearekin lotuta”.

“Hor egongo dira ardogileak, nekazariak, mahastizainak, nekazarien elkarteak, kooperatibak,…”, aurreratu Susok Kontseilu Arautzailearen antzeko egitura izango luketen eskualdeko organo berri horiei dagokienez. Organo honek azken egunotan egindako adierazpenei dagokienez, ABBko buruak honako hau adierazi du: "Oso ondo iruditzen zait esku-hartze politikorik nahi ez izatea; izan ere, ez dago injerentziarik. Erabakiak beraiek hartzen dituzte. Kontseilu Arautzaileak pentsatu behar duena da legez araututako erakunde batek gai izan behar duela aldaketak egiteko, baldin eta horrek eragina badu eskola-ereduaren hobekuntzan”.

“Errioxa JD barruan autogobernantza hori lortu nahi badugu, Arabako Errioxarentzat ona dela uste dugulako da. Baliteke sektoreak heldua ez izatea izendapen propio bat edo izendapen berri bat sortzea, baina, zalantzarik gabe, eskumen handiagoak nahi dituzte. Garaiak aldatu dira. Eredu gardenago baterantz jo behar dugu, herritarrengandik hurbilago dagoena”.

ABBko presidenteari une honetan EAEko eta Arabako erakundeetan egiten ari diren aurrekontuen negoziazioen egoerari buruz ere galdetu diote. Euskal kontuak onartzeko egiten ari direnei dagokienez, Jose Antonio Susok EHBilduren jarrera baloratu du. “EAJk egin zuen bidea hartu dute, baina 40 urte beranduago. Politika egiten den esparruan egon nahi dute. Eta Madrilen dagoeneko Gobernua babestu badute eta akordio batera iristen badira, ongi etorri. Hori da beti eskatu dieguna: politika egitea, indarkeria uztea, parlamentuetan esertzea. Orain ez diegu esango politikarik ez egoteko, betidanik eskatu baitiogu”.

Gasteizko Udalaren aurrekontu proiektuari dagokionez, Arabako exekutiba jeltzalearen presidentea baikor agertu da. “Baldintza onak ematen dira akordio batera iristeko. Uste dut unea dela hiria itxaroten ari dena, alderdi politikoetatik akordioak bultza ditzagun, gauden egoeratik ateratzeko, une latzak pairatu baititugu”adierazi du.