Oihane Agirregoitia: “Gure portuetan emakume gehiago lanean jarri ezik, portuen estrategiak osatu gabe jarraituko du”

EAJ-PNVko eurodiputatuak aniztasuna bultzatzeko deia egin du Itsasoko Portuen Europako Erakundeak urtero proiekturik berritzaileenari ematen dion saria emateko ekitaldian

Oihane Agirregoitia: “Gure portuetan emakume gehiago lanean jarri ezik, portuen estrategiak osatu gabe jarraituko du” 06Azaroak
AzaroaK 06 |
Europako Legebiltzarra

PARTEKATU

Oihane Agirregoitia eurodiputatu jeltzalea izan da Itsasoko Portuen Europako Erakundeak urtero  portuen integrazio soziala hobetzeko eta emakumeen inklusioa sustatzeko proiektuak saritzeko urteko saria emateko arduraduna. 17. Edizioko sari hau, EAJ-PNVko ordezkariak asteazken gauean egin zen ekitaldian emanikoa, Shorreham britainiar portuak jaso du.

Europako portuen eta erakundeen munduko ehun ordezkari bertan zirela, Agirregoitiak Baionako, Pasaiako eta Bilboko portuek kokapen geografikoagatik daukaten alderdi geoestrategikoa nabarmendu zuen. Gogora ekarri zuen, halaber, hirurek Europa Barneko Garraio Sarearen (RTE-T) Atlantikoko Korridorearen zati bat sinatu dutela, eta hirurak funtsezkoak direla mugaz gaindiko lankidetzarako.

Bere hitzaldian, Agirregoitiak lehiakortasunerako eta garapen sozioekonomikorako betetzen duten "eginkizun geoestrategikoa eta erabakigarria" azpimarratu du, logistika- eta energia-zentro gisa duten garrantzia kontuan hartuta, eta Europako Batzordea diseinatzen ari den portuen estrategia berrian aniztasuna sustatzeko deia egin du. "Niretzat, argi dago, portu iraunkor, berritzaile eta sozialki arduratsurik gabe, Europa ez da lehiakorra ezta erresilientea izango. Baina utzidazue argi hitz egiten: Europako Parlamentuan Genero Berdintasunaren Astea ospatzen ari garela, gure portuetan emakume gehiago lanean jarri ezean, portu-estrategia berria osatu gabe egongo da", ohartarazi du.

Eurodiputatu jeltzaleak aniztasunari buruzko "konpromiso instituzional" bat bilatzeko zeregina aldarrikatu du, "emakumeak gutxiengo txiki bat direlako portuetako operazioetan, ingeniaritzan eta kudeaketan, eta, joera positibo batzuk gorabehera, oraindik ere ordezkaritza txikia dutelako postu askotan". Eta ez da talentu faltagatik, baizik eta portuen eremuan lan egiteko  orduan askotan jartzen zaizkien oztopoengatik. "Beste jarduera eta azpiegitura batzuk bezala, portuak ere azkar aldatzen ari dira, eta talde ezberdinek, gizonek eta emakumeek osatutakoek, hobeto errenditzen dute, azkarrago berritzen dute, arazoak modu desberdinean konpontzen dituzte eta erronka berrietara errazago egokitzen dira", defendatu du. Izan ere, munduko merkataritzaren % 90 mugitzen duen sektore batek onar al dezake eskura dagoen talentuaren % 50 alde batera uztea? ", galdetu du.

"Erantzuna ezetz borobila da. Ez dugu itxurazko aldaketarik behar. Asmo onak baino zerbait gehiago behar dugu. Benetako aldaketa behar dugu, berdintasuna, zoritxarrez, errealitate izatetik urrun dagoelako", gogorarazi du,  finalista izan diren Finlandia, Italia, Herbehereak, Polonia, Portugal eta Erresuma Batuko sei proiektuak nabarmenduz . Horren harira, Agirregoitiak aldarrikatu du Europako etorkizuneko portu-estrategiak deskarbonizazioa, energia-eraginkortasuna edo konektibitatea aipatzeaz gain, enplegua eta aniztasuna jaso beharko lituzkeela.

"Estrategia berriak aukera bat izan behar du tradizioz gizonek okupatu eta gidatu duten sektore batean gure lekua hartzeko. Europako Parlamentuko Garraio Batzordeko kide eta 2028-2034 aldirako Europa Konektatzeko Mekanismo berriaren txostengile naizen aldetik, ziurtatuko dut emakumeen ahotsak ekuazio berriaren parte  izatea eta ESPOren sari hauetan gaur ikusten ditugun jardunbide onek gure etorkizuneko politika europarrak inspiratuko dituztela", nabarmendu du.

 

Interesatu Zaitez