Emakumeen aurkako indarkeriari ez

Berriak

2017/05/17

Euskadiko Memoria eta Bizikidetza Ponentzia abian jarri du Eusko Legebiltzarrak

Ana Oregi Ponentziako presidenteak taldeei eskatu die 3 asteko epean lanerako metodologia eta proposamenak aurkez ditzatela. Ekainaren 7an elkartuko da berriro Ponentzia. Beren helburua da adostasun zabalak lortzea bere egitekoetan: memoria, bizikidetza, biktimak, terrorismoaren eta indarkeriaren deslegitimazioa, espetxe-politika, bakea eta giza eskubideak

ARGAZKIA JAITSI

BIDEOA JAITSI

PARTEKATU BIDEOA

Memoria eta Bizikidetza Ponentzia gaur goizean sortu dute, modu formalean, Eusko Legebiltzarrean. Giza Eskubideen Batzordeak martxoan izendatu zituen ordezkariak, eta gaur izan da lehen topaketa; talde guztiek parte hartu dute bertan, PP izan ezik, berak hala erabakita ez baitu foroan parte hartuko. Gaur goizeko bileraren ondoren Ana Oregi presidenteak azaldu duenez, taldeek hiru aste izango dituzte beren lan-planteamenduak, egutegiak eta metodologiak definitzeko. “Ponentziak gaur abiatu ditu lanak. Topaketa formala izan da, eta ekainaren 7an ezarri dugu hurrengo bilera. Ordurako, taldeek definituta izan beharko dute berenlanerako metodologia. Horrek ahalbidetuko digu adostasun ahalik eta zabalenetik abiatzea, bakea eta bizikidetza ardatz izango duen etorkizun hobeagorantz. Horretarako tresnak eta elkarrizketa-foroa dauzkagu, beraz, aurrera egin dezagun batak bestea entzuten eta errespetatzen”. Ekaineko topaketaren aurretik, taldeek txosten bat jasoko dute, dagoeneko Ganberako zerbitzu juridikoei eskatu zaiena. Txosten horrek Erakundean aurreko legealdietan zehar emandako dokumentazioa, lanak, agerraldiak eta akordioak jasoko ditu. Oregik azaldu duenez, “txosten horrek denbora aurrezten lagunduko digu, baita aurrera egiten eta Legebiltzarrean aurretik aztertutako gaietan ez galtzen ere”.

Memoria eta Bizikidetza Ponentziaren misioa da Euskadin bakea eta bizikidetza finkatzea ahalbidetuko duten akordioak lortzea. Aztertu beharreko gaien artean (akordio zabala horren inguruan izango da) daude memoria, bizikidetza, biktimak, terrorismoa eta indarkeria deslegitimatzea, espetxe-politika, askatasuna, bakea eta giza eskubideak. “Hori da daukagun markoa, Ponentzia sortzeko akordio parlamentarioan argi ezarritakoa”, esan du Oregik. Horren inguruan, EAJ-PNVren Ponentziako ordezkariak, Iñigo Iturratek, nabarmendu du beharrezkoa dela eremu parlamentariotik gogor lan egitea, Herriak konpontzeko dauzkan gaietan akordioak lortzeko. “Bizikidetzarako eta normalizazio politikorako akordioak behar ditugu, eta akordio horiek ez dira gizarte zibilaren eremuan bakarrik landu behar, eremu politikoan ere landu beharrekoak dira. Ponentziak bide horri ekiten lagunduko digu”.

Emakumeen aurkako indarkeriari ez

Andoniren Bideobloga

Alderdi Eguna 2017
Eusko Legebiltzarrerako 2016ko hauteskundeetarako EGITASMOA
Elkarrizketak - Gure Burukideak
Jarrai iezaguzu Telegramen

2017/11/24 09:00

Joseba Egibar

Radio Euskadi

2017/11/24 12:00

Emakumeenganako Indarkeriaren Kontrako Nazioarteko Eguneko Adierazpenaren irakurketa

Andoni Ortuzar Euzkadi Buru Batzarreko presidenteak, Mireia Zarate EBBko idazkariak eta EAJ-PNVko legebiltzarkide Maialen Gurrutxaga, Rakel Molina  eta Gorka Álvarezek  Euskadi Buru Batzarrak Emakumeenganako Indarkeriaren Kontrako Nazioarteko Egunaren kariaz  prestatu duten adierazpena irakurriko dute.

Irakurketa EAJ-PNVren Bilboko egoitzaren aurrean egingo da, Pedro Ibarretxe kalean.

Sabin Etxea aurrean. Pedro Ibarretxe Kalea

2017/11/24 19:00

Euzko Gaztedik bere VII. Bilera Nagusia egingo du asteburuan Zarautzen

EGIren VII. Bilera Nagusia ostiralean, 19:00etan Zarauzko Antoniano Ikastetxean egingo den ekitaldi politikoarekin hasiko da. Bertan hitz egingo dute Ainhoa Usandizaga EGikideak eta EBBko presidente Andoni Ortuzarrek.

Antoniano Ikastetxea. Zarautz