Estaturik gabeko nazioekin bat egin du EAJ-PNVk Europaren etorkizunari buruzko konferentzian argitasun zuzentaraua defendatzeko

EAJ-PNV alderdiak Europaren etorkizunari buruz laster egingo den Konferentzian bere proposamena defendatuko du, Europako erakundeek estatu kideetan blokeatu daitezkeen lurralde-gatazketan nolabaiteko arbitrajea ahalbidetzeko tresna legal bat izatea xede
20 Urtarrila | Europako Legebiltzarra

Jeltzaleak 2009tik lantzen ari diren "Argitasun zuzentarau" hau Europaren etorkizunari buruzko hurrengo konferentzian aurkeztuko da, Estaturik gabeko Europako beste nazio batzuekin bat eginik. Europako Parlamentuak Bruselan duen egoitzan aurkeztu dute gaur goizean talde horren sorrerako manifestua, eta, oraingoz, Euskadiko eta Kataluniako indar subiranistek, Irlandako Sinn Feinek, Flandriako subiranistek eta Korsikako nazionalistek bat egin dute manifestu horrekin.

Aurkezpenean telematikoki parte hartu duen Izaskun Bilbao Barandicak azpimarratu duenez, "Taldea elkarrizketarako eta akordiorako borondatearekin sortu da, proposamen egingarri eta pragmatikoekin, kide berriak sartzeko gogo irekiarekin eta Estaturik gabeko nazio edo erregio nazional guztientzat baliagarria izateko sortu den planteamendu batekin. Hemen sartzen dira autogobernu handiagoa aldarrikatzen dutenak, independentzia planteatzen dutenak. Elkarrekin lan egiten dugu, bat gatozelako lurralde-arazoak desblokeatu ditzakeen konponbide-mekanismoarekin. Izan ere, sortzen dituzten krisiak ez dira horiek pairatzen dituzten estatuen barne-krisiak, Europako krisiak dira. Batasunak esperientzia, bokazioa eta bitartekoak ditu bitartekari izateko. Horregatik defendatzen dugu argitasunaren zuzentarau hau plataforma honetatik, elkarrizketaren, akordioaren, konponbidearen eta demokraziaren alde. 4D4All goiburuaren alde egiten dugu: demokrazia, aniztasuna, elkarrizketa eta guztiontzako erabakia. Euskadin (egitasmoa,ikusi 423. orrialdea), Estatuan eta Europan defendatzen dugun errezeta da, bizikidetza hobetzeko eta arazoak konpontzeko ".

Ordezkari jeltzaleak sinatutako proposamenari esker, Europako Parlamentuko Gutxiengoen Taldearteak 2014ko apirilean onartutako "Estrasburgoko Manifestuan" sartu ahal izan zuen hori lortzeko tresna, "Argitasun-akta". Era berean, Izaskun Bilbao Barandicak sinatutako hainbat ekimenek kontzeptu hori bera eraman zuten Europako Parlamentuak oinarrizko eskubideei buruz onartutako txosten batzuetara. Eusko Jaurlaritzak, Urkullu lehendakariaren eskutik, Europako Batzordearen aurrean Europaren etorkizunari buruzko eztabaida prestatzeko aurkeztu zuen ekarpenean ere ageri da argitasun zuzentaraua. Jeltzaleak nazioartean barne hartzen dituen Kontseiluak ere babestu zuen proposamena. Proposamen hori bera jeltzaleek azken hauteskundeetan parte hartu zuten hauteskunde-programaren parte da (ikus 16. orrialdea).

Manifestua gaur egun Europako Parlamentuan eserlekua duten eurodiputatuek eta estaturik gabeko nazioetako eta lurralde liskarrak dituzten nazioetako euro ganberako kide ohiek bultzatu dute, eta "erkidego horietako herriek autodeterminazio eskubidea modu aske eta demokratikoan gauzatu ahal izatea" defendatzen du. Horretarako, "Europako Batasunaren erabakitasun askeari buruzko eztabaida demokratikoak konpontzeko Europako argitasun Akta" proposatu du. "Herri guztien autodeterminazio-eskubidea, gizarte berdinak eta inklusiboak defendatzen dituzten eta EBk demokraziari, zuzenbide-estatuari eta oinarrizko eskubideen errespetuari buruz dituen balioak partekatzen dituzten guztiei irekita" dagoela adierazi dute.

Manifestuak azpimarratu duenez, "Elkarrizketa, akordioa eta erabaki demokratikoa sustatzea du helburu, herritarren gehiengo kualifikatu batek babestuta, horrelako arazoak konpontzeko, prozesuak tokian-tokian ahultzen direnean. Ekitaldi hori nazioartean eta Europan antzeko arazoen aurrean ezagututako eta aplikatutako esperientzietan oinarritu liteke. Gainera, Nazioen doktrinan oinarritu behar da.