Maribel Vaquerok Karrantzako trenbide-sarea inbertsio eta mantentze-lanez hornitzera premiatu du Espainiako Gobernua, kalitatezko zerbitzu publikoa eskaintzeko

Garraio ministroari gogorarazi dio trenak “harana egituratu eta indartu duela iraganean, eta, batez ere, etorkizuneko linea dela”
25
Urria
Senatua
PARTEKATU
25 Urria | Senatua

EAJ-PNVko Maribel Vaquero senatariak Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako ministroari eskatu dio Karrantzako trenbide-sarea mantentzeko eta inbertitzeko, “kalitatezko zerbitzu publikoa eskaintzeko”. Gaurko kontrol-saioan, ordezkari jeltzaleak Raquel Sanchez ministroari ohartarazi dio linea horrek “benetako despopulazio-arriskua duen lurralde bat egituratzen duela, neurri handi batean kalitatezko komunikazio-sistema baten faltak eraginda”, eta, horren ondorioz, adibidez, Bilbon ikasten ari direnek hiriburuan bizitzea erabakitzen dute, “ezin dutelako iritsi iristen ez den tren baten mende egon”.

Vaquerok gogorarazi duenez, duela urtebete baino gehiago, Iñigo Barandiaran diputatu jeltzalearen galderei erantzunez, ministroak tren berriak erosiko zirela, elektrifikazio-lanak egingo zirela eta 2021etik 2025era linea horretan hobekuntzak egiteko 85 milioi euro bideratuko zirela aurreratu zuenetik “gutxi edo ezer ez da aldatu”. 2022ko Estatuko Aurrekontu Orokorren izapidean ere, EAJ-PNVk xedapen gehigarri bat sartu zuen Bilbo eta Karrantza arteko trenbide-zerbitzuak indartzeko eta, horren arabera, aurtengo lehen hiruhilekoan haren maila berrikusiko zen maiztasunak areagotzeko, eta RENFErekin egindako kontratuaren gastu-muga handitzeko aukera jasotzen zen. “Elektrifikazio-obrekin jarraitzen da, baina zerbitzuak oso txarra izaten jarraitzen du; iraupen luzeegia duten ibilbideekin, duela 20 urte baino ia ordu erdi gehiago, hainbat atzerapenekin, askotan komunikatu gabeko transbordoekin eta, batez ere, informazio eta arreta faltarekin”, salatu du. Senatariak azaldu duenez, tarteak %40ko gertakariak ditu: “Funtzionatzen ez duten kantzela-makina eta interfonoak daude, ez dago mantentze-lanetako langilerik, ez dago interbentorerik eta, azken batean, ez da betetzen zerbitzu publiko eta kalitatezkoaren betebeharra, non ezohikoa dena trena garaiz iristea den", azaldu du.

Bozeramaile jeltzaleak Sanchez ministroari adierazi dionez, Espainiako Gobernuak mugikortasun iraunkorrarekin duen konpromisoa eta tren-zerbitzuak helburu horretan duen garrantzia adierazi zituen arren, “zuk mugikortasunerako eskubidea aipatzen duzunean, eskualde horretako erabiltzaileentzat eskubide hori utopia bat da”. Amaitzeko, Vaquerok ministroari gogorarazi dio Santanderretik Bilborako linea “iraganean harana egituratu eta indartu duen azpiegitura izan zen, eta, batez ere, etorkizuna duen linea da; inbertsioa, mantentze-lanak eta beste garraiobide batzuekiko koordinazioa behar ditu, eta lan hori Estatuari dagokio aldiriko garraioen transferentzia egin arte”, amaitu du.

PARTEKATU

INTERESATU ZAITEZ