Europak Ukrainari, Moldaviari, Georgiari eta Mendebaldeko Balkanei ateak irekitzearen aldeko agertu da Ortuzar

EBBren presidente eta PDEren lehen presidenteordea Bruselan izan da Renew Europe Europako Parlamentuko hirugarren taldearen goi-bileran, eta bertan izan dira Emmanuel Macron Frantziako presidentea, Charles Michel Europako Kontseiluko presidentea eta Europako hainbat lehen ministro eta komisario
Ekaina
EBB
23 Ekaina | EBB

OHARRA: Ekitaldiaren irudiak buletin honetatik jaitsi ahal dituzu bereizmen handian.

Andoni Ortuzarrek, EAJren Euzkadi Buru Batzarraren presidenteak, Europako Batasunak, “demokrazia-esparrua” den heinean, bere perimetroaren barruan dauden eta balio horiek partekatzen dituzten Europako nazioei ateak irekitzearen alde egin du gaur Bruselan. Komunikabideen aurrean eskaini dituen adierazpenetan, buruzagi abertzaleak esan du Europak ekialdera zabaldu behar duela bere lurraldea, “eta ez soilik Ukrainarentzat eta Moldaviarentzat. Georgia eta Mendebaldeko Balkanak ere hurrengo Europan integratzeko prozesuen agendan egotearen aldekoak gara, eta Giza Eskubideen etxe den Europa baten aldeko apustu irmoa egiten dugu, bere inguruko herriak eta nazioak ere babestuko dituena”.

Europako Alderdi Demokrataren presidenteorde gisa, Europako estatuburu eta gobernuburuen, komisarioen eta Renew Europe osatzen duten alderdietako liderren goi-bileran izan da Ortuzar. Bileran izan dira, besteak beste, Emmanuel Macron Frantziako presidentea, Charles Michel Europako Kontseiluko presidentea, Mark Rutte Holandako lehen ministroa, Alexander de Croo Belgikakoa, Kaja Kallas Estoniakoa, Robert Golob Esloveniakoa, Micheál Martin Irlandakoa eta Thierry Breton eta JLenaranez komisarioak. Ortuzarrekin batera, Mikel Burzako Nazioarteko Arloko burukide arduradunak eta Izaskun Bilbao Barandica eurodiputatuak osatu dute jeltzaleen ordezkaritza

Europako Kontseilua Bruselan bildu aurreko orduetan egin da Renew Europe bilera, eta Ortuzarren iritziz, oso une konplexuan iritsi da, esan genezake kritikoa dela Europarentzat, batez ere Ukrainako gerraren eta haren ondorio oso larrien ondorioz. “Errusiarren inbasioa eta ukrainar herriaren drama da gaur egun gure lehen erreferentea, gai saihestezina da. Eta EAJren jarrera argia da: Ukrainako gatazkari irtenbide justua, duina eta demokratikoa eman behar zaio, Ukrainako herritarrak gogoan izango dituen irtenbide bat”, adierazi du Ortuzarrek Batasunaren ekialderantz zabaltzearen alde egin aurretik. Mikrofonoen aurrean, amaitu berri den Europako Etorkizunari buruzko Konferentzia (CoFoE) ere aipatu du Ortuzarrek. Bertan, Europako dozenaka mila herritarrek parte hartu dute, eta gehien adierazi den eskakizuna izan da Europar Batasunean elkarrekin bizi diren estaturik gabeko nazioen borondate askea bideratzea eta ahotsa ematea. “CoFoe-tik positibotzat jotzen ditugun ildo nagusi batzuk atera dira, baina orain ausardia eta adorea behar dira plan horiek, proiekzio teoriko horiek, guztion artean islatzeko eta Europa batuago eta indartsuago bat lortzeko”. Buruzagi jeltzaleak adierazi duenez, “Europa itxaropenez eta demokraziaz beteta egongo da munduko gainerako herrialdeentzat, are asmo handiagoko nazioarteko politika izango du eta segurtasun-eremu beteagoa izango du”.

Azkenik, Ortuzarrek animatu du Batasunak Estatu kideei babes eta koordinazio osoa eskain diezaien herritarrei eragiten dieten arazo larriak konpontzeko, bereziki inflazioa eta energiaren prezioen gorakada jasanezina. “Arazo global horiei aurre egiteko eta arazo horiek Estatu bakoitzaren politiken zerbitzura jartzeko Europaren gaitasunak indartzea da populismoaren aurrean erantzun onena, egoera hori demokrazia ahultzeko baliatzen saiatzen baita”, ziurtatu du.

INTERESATU ZAITEZ