EAJ-PNVk EH Bilduri leporatu dio osasun publikoaren “despretigioaren sustatzailerik handiena" izatea Osakidetzari buruzko gezurrekin

Estibaliz Larrauri legebiltzarkide jeltzaleak Osasun Sailak lehen mailako arreta indartzeko eta plantilei egonkortasuna emateko egindako ahaleginak azpimarratu ditu. “Profesional faltaren arazoa ez da Osakidetzarena. Autonomia-erkidego guztietan eta Europako zati batean gertatzen da, eta Gobernu hau lanean ari da irtenbideak aurkitzeko”

EAJ-PNVk EH Bilduri leporatu dio osasun publikoaren “despretigioaren sustatzailerik handiena 23Ekainak
2022 EkainaK 23 |
Eusko Legebiltzarra
IKUSI BIDEOA

Estibaliz Larrauri EAJ-PNVko ordezkariak Osakidetzako kudeaketari buruzko akusazio faltsuak egiteari uzteko eta mediku faltari irtenbideak bilatzeko eskatu die oposizioko taldeei. Gaurko osoko bilkuran, Larraurik ziurtatu du Osasun Sailaren lehentasun nagusia Lehen Mailako Arreta dela, eta ahalegin guztiak egiten ari direla herritarren arretaren kalitatea murriztu ez dadin. “Ez dago medikurik. Hori da errealitatea hemen, gainerako autonomia-erkidegoetan eta Europako herrialde askotan. Baina EH Bilduk pribatizazioaz eta murrizketez hitz egiteko bidea aurkitu du. Osakidetza ez da desegiten, baina zuei gustatuko litzaizueke, zenbat eta okerrago, orduan eta hobeto. Euskal osasun zerbitzuari eta profesionalei prestigioa kentzen saiatzen dira, horiek baitira baliorik handiena”. Gaineratu duenez, Osakidetzaren eta bere profesionalen “desprestigiatzaile handienak” dira. Legebiltzarkide jeltzaleak talde abertzaleei "laguntza" emateko eta akordiotik familia-medikuntzari prestigioa emateko eskatu dio, eta egoiliarren kontratazioa hobetzeko Ganberan lortutako akordioaren aurka bozkatu duen alderdi bakarra izatea aurpegiratu dio.

Horrela, Eusko Jaurlaritza aspaldidanik Lehen Mailako Arreta indartzeko, plantilei egonkortasuna emateko eta langileen lan-baldintzak hobetzeko egiten ari den lanari balioa eman dio. Ahalegin hori herritarrek estimatzen dute, eta Osasun Publikoaren Defentsarako Elkarteen Federazioaren inkestetan eta txostenetan islatzen da; izan ere, euskal osasun-zerbitzua da Estatuko baloraziorik onena duena. Ahalegin hori datuetan ere islatzen dela esan du.

“Sailaren aurrekontuak urtez urte hazten dira, biztanleko gehien gastatzen duen erkidegoa gara, eta fakultatiboei ordainsari onenak eskaintzen dizkiena. Talentua atxikitzea eta kanpotik erakartzea lortzen duen komunitate erakargarria gara. BAME plaza guztiak bete dira eta 3.535 plaza dituen LEP abian dugu. Hau al da osasun publikoa desegitea? Galdetu dio EH Bilduri.

Bizi diren urteak amaitzen dituzten langileen kontratazioei dagokienez, ordezkari jeltzaleak esan du Osakidetzak kalitatezko kontratuak eskaintzen dituela, egonkorrak eta lan-baldintza eta baldintza ekonomiko onak dituztenak. “Osakidetzak bere egoitza amaitzen duten medikuei eskain diezaiekeen onena eskaintzen die, harik eta LEP baten bidez finkotasuna eskuratzen duten arte. Zerbitzuaren beharretara eta araudira egokitutako kontratuak dira, kalitatezkoak eta erakargarriak, iraupen luzekoak, goizekoak gehienak, 3.000 euroko hasierako soldatarekin eta osagarriekin eta gainerako fakultatiboen lan-baldintza berberekin”. Baina arazoa ez dago eskaintzen zaienean, baizik eta askotariko aldagaietan, hala nola BAME plazak, unibertsitateetako kupoak edo egoiliarren beren borondatezko aukerak.

“Osakidetzak, azken urtean, bere bizilekua amaitzen duten pertsonen % 80 fidelizatu ditu, eta BAME plaza guztiak bete ditu. Jakina, prestakuntza amaitzean % 100 geratzea lortzea oso zaila da; ezin zaio oztoporik jarri landa-eremuari, kontuan hartuta Euskadin trebatu diren pertsonen ehuneko bat kanpokoak direla, eta aukera pertsonalak ere badaudela pertsonak beren jatorrizko lekuetara itzultzeko, mugitzeko edo denbora sabatikoa hartzeko, baina hori ez da beste komunitate batzuk traktiboagoak direlako”.

Nolanahi ere, Osakidetzak bere egituran hobetzen eta neurriak artikulatzen jarraituko du, pazienteen arreta, zerbitzuaren kalitatea eta plantilen baldintzak indartzeko. Gainera, BAME plazak gehitzeko eskatu dio Espainiako Gobernuari, profesional gehiago izateko.