AHT euskal hiriburuetan lurperatuta sartzeko protokoloak formalizatzeko eskatu du EAJ-PNVk

Talde jeltzaleak Madrilen lortutako akordioa baloratu du, proiektu honek behar duen behin betiko bultzada ematea ahalbidetzen duelako. "Lan iraunkorra eta nekaezina egingo dugu azpiegitura hau aurrera joan dadin", esan du Elena Letek
09 Abendua 2021 | Eusko Legebiltzarra

1992an, Europak estrategikotzat jo zuen abiadura handiko trenaren azpiegitura, eta gaur egun, Elena Lete jeltzalea deitoratu du, 30 urte geroago, obra hori egiteke dagoela. Madrilgo hainbat gobernuren ez-betetzeen ondorioz, hiru hamarkada geroago, euskal erakundeek eta EAJ-PNVk indar berberaz eskatzen jarraitu dute haien garapena eta funtzionamenduan jartzea. "Proiektuak aurrera egitea nahi dugu. Kudeaketa-gomendioa eta hiriburuei lurpean egindako sarrerak lorpenak dira, eta horri esker egonkortasuna emango zaio proiektuari. Gurutzaldi-abiadura hartu behar da. Abiadura handia hartu behar da", adierazi du EAJ-PNVko legebiltzarkideak. Letek aitortu egin du Euskal Taldeak Madrilen lortu berri duen akordioak lan hau garatzeko eta gauzatzeko eman duen aurrerapausoa, baina "paperera pasatzeko" eskatu du. "Zer nahi dugu eta zer espero dugu? Hiriburuetara sartzeko eta kudeaketa gomendiorako protokoloak eta hitzarmenak formalizatzea, eta proiektuak ahalik eta abiadura handiena hartzea", gaineratu du.

Letek Espainiako Gobernuari eskatu dio obra honi lehentasuna eman diezaiola eta euskal erakundeek eta herritarrek behin eta berriz egindako errekerimenduei erantzun diezaiela. Deitoratu egin du exekutibo askok "apustu epela" egin izana eta beste zati batzuk egitea lehenetsi izana. "Harrigarria da horrelako azpiegitura estrategiko batean inplikatutako erakunde guztiek zentzuzko epeak ezartzeko beharra ez partekatzea. Tamalgarria da atzerapenak behin eta berriz jasotzea", adierazi du.

"Azpiegitura honen izaera estrategikoa partekatuz, bai Eusko Jaurlaritza bai ordezkatzen dudan alderdia beti ahalegindu dira aurrera egiten, eta euskal herritar guztientzat interesgarriak diren lanak bizkortu ditzaketen formulak proposatu dituzte, kudeaketa-gomendioa kasu. Madrilekin dugun negoziazioetan egon den eta egongo den proiektua da. Lanean jarraituko dugu abiadura handia ahalik eta lasterren martxan egon dadin ".

Abiadura handiak Euskadiri ekarriko dizkion onurak azpimarratu ditu Letek, besteak beste, lehiakortasun ekonomikoaren hobekuntza, Europarekiko konektibitatea eta garraioaren deskarbonizazioa. Trenak traktore izaera izango du Euskadirentzat.

 

PARTEKATU