Euskal Taldeak bitartekaritza sartu du Unibertsitate Bizikidetzaren Legean gatazkak konpontzeko tresna gisa

Ezarritako helburuak lortu ondoren, besteak beste, autonomia-erkidegoen eskumenak babestea, EAJ-PNVk 1954ko araua indargabetzen duen Lege Proiektuaren alde bozkatu du
17 Azaroa | Kongresua

Kongresuko Euskal Taldeak gaur Kongresuan eztabaidatu eta onartu den Unibertsitate Bizikidetzaren Lege Proiektuaren alde bozkatu du, testuan hainbat hobekuntza sartu eta EAJk legegintza-ekimen horri aurre egiteko zituen helburuak lortu direla egiaztatu ondoren.

Jeltzaleek proposatutako eta Legeari erantsitako zuzenketen artean, honako hauek nabarmentzen dira: bitartekaritza nahitaezkoa dela gatazkak konpontzeko tresna gisa, eta autonomia-erkidegoen eskumenak defendatzea, arlo horretako araugintza-agintaritza gisa ikusaraziz, bai eta unibertsitateen autonomia gauzatzea ere.

Gaur goizean Legea eztabaidatu den Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitate Batzordean, Josune Gorospe Euskal Taldeko Hezkuntzako bozeramaileak nabarmendu du lortu dugula unibertsitateek, hautazko izaerarik gabe, bizikidetzako gatazkak konpontzeko bitarteko alternatiboak garatzea, bitartekotzan oinarrituta. Gainera, betebehar hori lege-proiektutik desagertu ondoren egin du, unibertsitate-komunitatearen irizpidearen aurkako izapide parlamentarioan. Tresna hori berreskuratuta, Gorospek azaldu du bitartekaritza hori printzipio hauetan oinarritu beharko dela: borondatezkotasuna, konfidentzialtasuna, ekitatea, inpartzialtasuna, fede ona eta elkarrekiko errespetua, errepresalien prebentzioa eta debekua, malgutasuna, kalitatea eta gardentasuna.

Azkenik, diputatu jeltzaleak iragarri du EAJ-PNVk baiezko botoa emango diola lege-proiektu honi, Euskal Taldeak proposatutako hobekuntza ia guztiak sartu ondoren, eta legegintza-ekimen horri aurre egiteko lau helburuak lortu direla egiaztatu ondoren: indarrean dagoen 1954ko dekretua indargabetzea, alderdi antidemokratiko batzuetan indarreko esparruarekiko uste duelako; izan ere, hori ordezkatuko zuen lege-testua ahalik eta zabalena izatea, eta ahalik eta gehien mugatzea haren edukia.

PARTEKATU