Izaskun Bilbaok trenbidearen kontrolerako Europako sistemaren hedapena aipatu du Estatuko berreskuratze-planen lehentasun gisa

Izaskun Bilbao Barandicak sare nagusian trenbidearen trafikoa kontrolatzeko eta kudeatzeko Europako sistema (ERTMS) hedatzen lagunduko duten inbertsio guztien berreskuratze- eta erresilientzia-plan nazionalen lehentasunetako bat izatearen alde egin du
Izaskun Bilbaok trenbidearen kontrolerako Europako sistemaren hedapena aipatu du Estatuko berreskuratze-planen lehentasun gisa
07 Uztaila | Europako Legebiltzarra

Neurri hori sare nagusian osatu beharko litzateke 2030ean, eta klima- eta ingurumen-helburuei % 40ko ekarpena egiten die. Europako ekonomia digitalizatzeko helburuarekin ere lotuta dago, eta funtsezkoa da trenbide-merkatuaren zatiketarekin amaitzeko. Horien ezarpenak trenen zirkulazio-abiadura handituko du, bai eta tren-azpiegituren edukiera % 30 handitu ere.

Eurodiputatuak gaur aurkeztu du Estrasburgon, Europako Parlamentuaren osoko bilkuran, trenbide-trafikoa kontrolatzeko eta kudeatzeko sistema komun horren ezarpenari buruzko txostena, garraiobide horri buruzko eztabaida bateratu baten barruan. Halaber, Europa mailan balio erantsia duten azpiegituretan inbertitzeko plan zuzentzailea (TEN-T) eta obra horiek finantzatzen dituen finantza-mekanismoa (Europa lotzea) berrikusi dira eztabaidan. Izaskun Bilbao Barandicaren ustez, txosten horiek onartzea funtsezko urratsa izango da Europako trenbide-espazioaren zatiketarekin amaitzeko, eta arazo horrek eragotzi egiten dio garraiobide horri Europako mugikortasunari bere bertute guztiak aitortzea. Azpiegitura-planetan lehentasunezko obra gisa agertzen da oraindik ere euskal Y trenbidea. Txostenek iradokizun batzuk jasotzen dituzte, obra horietan atzerapenak saihesteko, Europako Kontuen Auzitegiak gai horri buruz argitaratzen duen txostenaren ildotik.

Jeltzaleen ordezkariak esan duenez, prozesu horren zatietako bat da "trenbideen trafikoa kudeatzeko Europako sistema (ERTMS) epe barruan zabaltzea Europako trenbideen lehentasunezko sare osoan. Urrats erabakigarria ere bada trenbide-sistema nazionalen arteko elkarreragingarritasuna bermatzeko. Trenen abiadura handitzea ahalbidetuko du, azpiegituren erabilera optimizatzea, haien edukiera % 30 arte handituz, eta seinaleztapen-sistemen erosketa- eta mantentze-kostuak merkatzea".

Eurodiputatuak txosten hau idazteko egindako lan parte-hartzailea azpimarratu du. "Gaiak eskatzen duen zorroztasun teknikoa eta egoerak hobetzeko behar duen adimen emozionala uztartzen saiatu gara. "Ekintza, ezagutza eta emozioa integratuz, eguzkiari topa egin beharrean irtenbide praktiko eta errealisten bilduma partekatua lortzea espero dut, guztiok batera lan egiteko behar dugun konfiantza eraikitzeko. Hori da ERTMS sistema 2030ean oinarrizko sare osoan eta 2040an sare globalean zabalduta egotea lortzeko helburua eta bidea".

PARTEKATU