EAJk 'Pandemiaren Aurkako Legean' Bilduren jarrera gaitzetsi du, "beste arau bat" nahi duelako eta Gobernuaren "teknifikazioa" nahi duelako

EAJ-PNV eta PSE-EEk Elkarrekin Podemos-IU alderdiarekin lortutako akordioari esker, datorren osteguneko osoko bilkuran adostasun-maila handiarekin onartu ahal izango da lege berria. Gaur, Osasun Batzordeak irizpenari oniritzia eman dio, koalizio morearekin adostutako zuzenketak eta PP+C`Sek aurkeztutakoaren zati bat gehituta

EAJk 'Pandemiaren Aurkako Legean' Bilduren jarrera gaitzetsi du, 18Ekainak
2021 EkainaK 18 |
Eusko Legebiltzarra
IKUSI BIDEOA

Covid-19 Pandemia Kudeatzeko Lege Proposamena Eusko Legebiltzarrean izapidetzen jarraituko da, Batzorde txostengileak egindako irizpena Batzordeak gaur onartu ondoren. Elkarrekin Podemos-IUrekin lortutako akordioaren ondorioz, bere zuzenketak sartu dira testuan, eta, horren ondorioz, Eusko Legebiltzarreko Osoko Bilkurak arau hori berretsiko du ostegunean, babes zabalarekin. Testuak, gainera, PP+C 'sek defendatutako proposamen batzuk jasoko ditu. Emaitza, Luis Javier Telleria legebiltzarkideak adierazi duenez, lege aberastua, hobetua eta adostasun maila handikoa da. "Behin betiko testuak hobera egin du proposamen hau aurkeztean planteatu genituen ikuspegiekin alderatuta. Atzera botatako zuzenketek, EH Bilduren eta Voxen guztiek, nahasmena besterik ez zuten ekartzen".

Telleriak EH Bilduren papera kritikatu du, eta de facto bere zuzenketa partzialak osoko zuzenketa direla esan du. "EH Bilduk honekin zerikusirik ez duen beste lege bat egin du. Beste arau bat proposatu du, eta hori, praktikan, proposamena zuzentzea da. Helburuak nahastu ditu eta ez du ulertu zein den arau honen asmoa". Horrela, legebiltzarkide jeltzalearen arabera, koalizio abertzaleak Covid-19rekin zerikusirik ez duten gaiak jorratu nahi izan ditu, eta bai, ordea, ondorengo lege batean jorratu beharko diren gai orokorragoekin, Osasun Publikoaren Legea, Eusko Jaurlaritzak bere legegintza-egutegian konprometitua. "Bilduk gainditu egin du lege honen helburua, Euskadin gerta daitezkeen pandemia guztiak kontuan hartuta, eta hori ez da gure asmoa. Orain ez da tokatzen. Ez da unea. Hori iritsiko da Gobernuak Osasun Publikoaren Legea Ganberara bidaltzen duenean", adierazi du.

Legearen xedea gainditzeaz gain, Telleriak gaitzetsi egin du EH Bilduk Eusko Jaurlaritza, eta bereziki Iñigo Urkullu lehendakaria, funtzio tekniko hutsekin eta ez politikoekin uzteko duen asmoa. "LABI politikoa desagertzea eta LABI teknikoa indartzea planteatzen dute. Epidemiologoek arauak egitea, Jaurlaritzak onartzea eta lehendakariak sinatzea proposatu dute. Etorkizuneko Gobernu teknifikatua proposatzen dute, non herritarrek aukeratutakoek ez duten ezer pintatzen. Horrekin ez gara inoiz ados egongo, gure ikuspuntu politiko eta demokratikotik onartezina delako". Telleriak teknikari eta adituak pandemia honetan egiten ari diren lan garrantzitsu eta beharrezkoaren alde egin du, baina ohartarazi duenez, "Ezin da izan erabakitzeko ahalmen guztia beraiena izatea, beste aldagai sozial eta ekonomiko batzuk ez dituztelako kontrolatzen eta ez dakitelako baloratzen, zientifikoki behintzat".

Azkenik, EAJ-PNVko Osasun arloko bozeramaileak eskerrak eman ditu negoziazioaren hasieratik Elkarrekin Podemos-IU alderdiak izan duen proposamen-jarreragatik. Izan ere, akordio bat lortzea ahalbidetu du, legea indartuko duena eta hobetu egingo duena eragindako sektoreen eta herritarren parte-hartzea, lan-eskubideak, biltzeko eskubideak edo zigorrekin lotutako kapitulua bezalako alderdi garrantzitsuetan. Telleriak PP+C´Sen zuzenketen izaera eraikitzaileari ere balioa eman nahi izan dio, horietako batzuk onartu eta testuan sartu baitira.

Interesatu Zaitez