Iñigo Barandiaran: “Justizia soziala egingo badugu, erabat beharrezkoa eta premiazkoa da amiantoaren biktimentzako konpentsazio-funtsa sortzea”

Euskal Taldeak gaur arratsaldean babestu du osoko bilkuran eztabaidatu den Eusko Legebiltzarraren lege-proposamena, arbestoaren eragin kaltegarriak pairatu dituzten pertsonei kalte ordaina ematea proposatzen duena
13 Apirila | Kongresua

"Amiantoaren biktimentzako konpentsazio-funts bat sortzea erabat premiazkoa da justizia soziala egiteko". Horrela laburbildu du Iñigo Barandiaranek Euskal Taldeak gaur arratsaldean Osoko Bilkuran arbestoaren eraginpean egon diren pertsonentzako konpentsazio-funts bat sortzera begira Eusko Legebiltzarrean egin den lege-proposamenaren inguruan duen jarrera.

Kongresuan EAJ-PNVko sei diputatuen aldeko botoa berretsi ostean, Barandiaranek gogorarazi du Ganberak ekimen hori bera eztabaidatu duela aurreko saioetan, eta azkena izan dela XII. Legegintzaldian. Hori dela eta, lehenik eta behin, Eusko Legebiltzarraren lana eskertu du, ekimen honen aurkezpenean behin eta berriz parte hartzeagatik, eta azpimarratu du biktimen elkarteek, sindikatuek eta Osalaneko eta INSHTko teknikariek ere parte hartu dutela proposamena egiterako orduan. "Bada garaia biktimei nolabaiteko erreparazioa ematearen inguruan itxaropena ematen hasteko", esan du Barandiaranek.

Diputatu jeltzaleak azpimarratu duenez, ekimen honek "ez du biktimarik ekintza eremutik kanpo uzten", eta "meritu handia" dela gaineratu du. Izan ere, Barandiaranek nabarmendu du Eusko Legebiltzarraren proposamenak berariaz aipatzen duela amiantoaren eraginpean dagoen senide batekin harreman zuzena izatearen ondorioz kasu askotan gaixotasuna jasan duten emakumeen kolektiboa, egoera horrek dakarren "ezaugarri kaltegarri erantsiarekin", lan-harremanen baten ondorioz gaixo dauden pertsonei dagokienez existitzen den "langileen aldeko" printzipioa ez baita aplikagarria.

"Amiantoaren biktimei eman beharreko arreta ez da erreparazio kontua soilik, arazo horri beren azalpenarekin lotutako patologiak dituzten edo izan dituzten pertsonekiko errespetutik heldu behar zaiola ulertzeko modu bat ere bada; izan ere, babes-sistema batentzat tragediarik handiena proposamena bezalako neurri erreparatzaileak hartzea beste aukerarik ez egotea da", adierazi du Barandiaranek.