Izaskun Bilbaok adierazi du mugaz gaindiko mugikortasuna funtsezkoa dela ekonomia suspertzeko, eta Schengen esparruaren erabateko errekuperazioa babestu du

Izaskun Bilbao Barandicak adierazi duenez, pertsonen zirkulazio askea eta, batez ere, mugaz gaindiko eremuetako mugikortasuna funtsezko faktoreetako bat da ekonomia suspertzeko
18 Ekaina | Europako Legebiltzarra

Hori dela eta, Schengen esparruak bultzatzen duen mugarik gabeko Europa erabat lehengoratzea bultzatuko du. Eurodiputatu jeltzaleak, halaber, eskualdeen irudiari esker sortzen diren harreman instituzionalak gehiago aprobetxatzea defendatu du, "Mugikortasun murrizketen aplikazio arrazionalagoa erraztu dezaketelako". Azkenik, sasoikako langileen babes integralerako euskal plana nabarmendu du.

Europako Parlamentuak sasoikako eta mugaz gaindiko langileen babesari buruzko ebazpen bat eztabaidatu du, pandemiaren ondorioz estatu kide askotan ezarritako mugikortasun murrizketen ondorioz. COVID-19ak eragin duen krisiaren kudeaketaren azken hiru hilabeteetan, Europako hiriburuek ikuspegi oso desberdinak izan dituzte beren mugak zeharkatzen dituzten salgaiak eta pertsonak kontrolatzeko. Ebazpena kritikoa da estatu kideekin, justifikazio gutxi edo bat ere ez duelako ematen mugako murrizketen mailarekin eta Schengen esparruko egungo Mugen Kodea ez betetzearekin lotuta. Testuak mugaz gaindiko langileek eta bidaiariek egunero dituzten oztopoak kentzearen alde egiten du, informazio faltagatik, instalazio desegokiengatik eta itxarote-denbora gehigarriagatik EBko mugako kontrol-postu askotan.

Horrelako murrizketak martxan jartzeko beharra onartuta, jeltzaleak murrizketa horiek koordinazio handiagoz hartzearen alde agertu dira, eta euro-erregioek sortzen duten erakundeen arteko lankidetzarako espazioa erabiltzea azpimarratu dute, neurri horiek mugaz gaindiko eskualdeetan duten eragina arintzeko. "Euro-erregioek erakusten dute mugaz gaindiko herrien arteko harremana oso handia dela, eta alderdi ekonomikoak eta laboralak nahiz familiakoak, hezkuntzakoak edo osasunekoak barne hartzen dituela. Eusko Jaurlaritzak, adibidez, Akitania Nafarroarekin Euroeskualde batean integratuta, eta Euskal Autonomia Erkidegoak berriki eskatu dute pandemiaren garaian ezarritako mugako itxieren salbuespenek erakunde horien barruan garatutako lankidetza-jarduerak kontuan har ditzatela ". Era berean, uste du datu epidemiologikoen trukea eta osasun-sistemen elkar ezagutzea indartsuak direla mugikortasuna seguruagoa izan dadin ".