EAJ-PNVk garraio azpiegitura guztien eskuduntzak Euskadira transferitzea erreklamatu dio Gobernu zentralari

Maribel Vaquero senatariak Europan garraio publikoa susperraldiko funtsezko sektore bezala defenda dezala eskatu dio Abalos Ministroari.
03 Ekaina | Senatua

Garraio azpiegiturak Euskadira transferitzea eskatu dio Maribel Vaquerok Jose Luis Abalos Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako ministroari. EAJ-PNVko senatariak esan du hobeto kudeatu ahal izango direla, hiritarren beharrizanetatik hurbilen dauden administrazioak direlako zerbitzu horiek diseinatzeko,garatzeko eta kudeatzeko eskuduntzak beren gain hartu beharko dituztenak. "Oinarrizko azpiegiturak dira kohesio sozialerako, bizi-kalitatea hobetzeko, hazkunde ekonomikorako eta, azken batean, Euskadiren garapen jasangarrirako",esan du.

Senatuan, Ministroaren agerraldian, ordezkari jeltzaleak Euskal Autonomia Erkidegoko hiru aireportuen kudeaketaren transferentzia aldarrikatu du, "Aireportuak Koordinatzeko Batzordearen laguntzaile izatetik aireportuen eragile kudeatzaile izatera pasatzeko". Vaquerok aditzera eman duenez, Euskadiko aireportu-sistema bat eratu nahi da, aerodromoen kudeaketa hurbilago, integratuago eta koordinatuagoa izango duena, eta Euskadiko garraio-sistema osoarekin lotura izango duena. Era berean, Euskadiren barruan dauden aldiriko tren-azpiegiturak transferitzea proposatu du, garraio multzoan sartzeko eta eskaintza handiagoa eta hobea eskaintzeko. Horrez gain, Vaquerok errepide bidezko garraioari buruzko foru-hitzarmenak eguneratzea eskatu du, eta Pasaiako portua interes orokorreko portu gisa deskalifikatzea Eusko Jaurlaritzak kudeatu dezan.

Bestalde, Abalosek zuzentzen duen Ministerioari politika espantsionistak, eta alderdi ekonomikoan, ingurumenean eta gizarte gizartean onurak dakartzatenetan inbertsioak egiteko eskatu dio krisialditik ateratzeko, eta mugikortasun sostengarriko azpiegiturak aipatu ditu,  Euskal Y Trenbidea adibidetzat jarriz. "Azpiegitura honek atzerapenik ez izatea exijitzen diogu. Ardatz atlantikoa Europa barruko trenbide-garraioaren lehentasunezko bi ardatzetako bat da, eta Estatuarentzat lehentasun izan beharko luke. Uste dugu, gainera, bat egiten duela Europako Itun Berdearen helburuekin; izan ere, itun horretan lehentasuna ematen zaio errepideko trafikoa tren bidezko garraioaren esparrura eramateari, tren bidezko garraioaren ahalmena hobeto kudeatuz eta handituz".

Aurreko hilean egin zen Osoko Bilkuran bezala, Maribel Vaquerok Ministroari eskatu dio bidaiarien garraio publikoa bultzatzeko plan bat egiteko, pandemiaren ondorioz mugikortasuna mugatzeak eragin dituen ondorioei aurre egiteko. Oraingo honetan, sektore horretara  berreraikuntzarako bideratuko diren Europako funtsak Estatuaren, autonomia-erkidegoen eta udalen artean nola banatzeko asmoa duen argitzeko eskatu dio, "Kaltetutako enpresetara eta garraioaren arloan eskumena duten administrazioetara irits daitezela, dagoeneko kostuak beren gain hartu baitituzte eta beren gain hartzen ari baitira".

PARTEKATU