Errepide bidezko garraioaren europako legeria berritze aldera sozialean zein ingurumenerako eta ekonomiarako behar bat dela esan du Izaskun Bilbaok

Europako Parlamentuko diputatu jeltzale Izaskun Bilbao Barandica Garraio Batzordean errepide bidezko garraioa arautzen duen Europako legedia eguneratzeko eta homogeneizatzeko lortutako akordioa onartu izana defendatu du gaur."Beharrizana da alderdi sozialean, ingurumenerako eta esparru ekonomikorako, eta pandemia honetan behar biziko ondasunak eta zerbitzuak eskura izan ditzagun lan handia egin duen sektorearen beharrizanei eta borondateari erantzuten die. Nire esker onik zintzoena beraiei guztiei".
28 Apirila | Europako Legebiltzarra

Europako Parlamentuko Garraio Batzordeak beste urrats bat eman du gaur arratsaldean errepide bidezko garraioaren Europako legedia berritzeko (mugikortasun-paketea, Europako Batasuneko hizkeran). Hiru urte inguruko negoziazio gogorren ondoren, Europako Parlamentuaren osoko bilkurak oinarri-akordio bat onartu zuen aurreko legealdiko azken osoko bilkuran, lekualdatutako gidariei aplikatu beharreko araubideari, lanbiderako sarbideari eta errepideko garraioaren merkatuari buruzko hiru arau eguneratzeko. Eztabaida 2017an hasi zen. Garraio batzordeak ekainean aztertuko ditu diputatuek maiatzaren 12ra arte aurkeztu ditzaketen zuzenketak, eta uztaileko osoko bilkuran behin betiko proposamena aurkezten saiatuko da.

Europako Parlamentuko euskal diputatuak Renew Europe Taldearen ordezkari gisa parte hartu du du legegintza-pakete horren negoziazioan, zehazki, lekualdatutako langileei buruzko zuzentarauan, eta, azpimarratu duenez, hiru urteko negoziazioen ondoren, ez da zentzuzkoa berriro negoziazio batekin hastea, eta horren emaitza da "lehiakorra den sektore bat eskatzen ari zaiguna, lan egiteko eta zerbitzuak emateko modu iraunkorrago baterantz aurrera egiteko konpromisoa duena, sozialki eta ingurumenari dagokionez. Gainera, Koronabirusaren krisiaren ondoren are premia larriagoa da, eta ondoren gainditu beharko dugun krisi ekonomikoak ere eskatzen du".

Hori dela eta, egungo akordioaren testuari eustearen alde agertu da: "Sektoreko lan-baldintzak hobetzen ditu, gaztetzen eta erakargarriago egiten lagunduko du, eta legedi harmonizatua behar du, dumping soziala modu eraginkorrean beteko duena eta estatu kideak gardentasunez eta modu bateratu eta koordinatuan lan egitera bultzatuko dituena. Pakete osoa behar dugu datozen hilabeteetan".