Otsailaren 13an, Madrilen, bilera teknikoa eta xehatua egitea adostu dute, euskal agendan gauzatzeko dauden azpiegituren inguruko gaiei berriro ekiteko helburuarekin
Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapeneko eta Azpiegituretako sailburu Arantxa Tapia eta Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako ministro Jose Luis Abalos gaur goizean bildu dira Donostian, lankidetzari berriro ekiteko eta euskal agendan gauzatzeko dauden azpiegituretako gaiei beste bultzada bat emateko.
Sailburua eta ministroa bildu dira, otsailaren 13an Madrilen egingo duten bilera batean gauzatzeko dauden gaiak, zehaztasunez eta ikuspegi teknikotik, zein ordenan aztertuko dituzten adosteko.
Zehaztu beharreko gaien artean, lehentasunezkotzat jo dituzte Abiadura Handiko Trenaren obrak amaitzea eta euskal hiriburuetara AHTaren sarrera-operazioen finantziazioa diseinatzea. Etorkizunean, bertan nahastuta egongo diren toki-erakundeekin ere aztertu beharko da diseinu hori.
Halaber, otsailaren 13an Arantxa Tapia eta Jose Luis Abalos bilduko dira, euren taldeak aldamenean dituztela, ondorengo gai hauek bultzatzeko:
- Korridore atlantikoaren egoera, Madril – Gasteiz (Euskal Y-a) — Dax lehentasunezko Europa barneko trenbide-sare gisa:
- Euskadiko trenbide-sare berriaren egoera eta garapena: 2006ko apirilaren 24ko lankidetza-hitzarmena —2017ko abenduaren 27an eguneratua—, Estatuko administrazioaren, EAEko administrazio nagusiaren eta Adif-en artekoa, trenbide-sare berria eraikitzeko.
- Trenbide-sare berriaren (Euskal Y-a) eta bere konexioen informazio-azterketen, eraikuntza-proiektuen eta obren egoera orokorra:
- Hegoaldeko trenbide-saihesbidea. Sustapen Ministerioaren, Ogasun eta Funtzio Publikoko Ministerioaren, Eusko Jaurlaritzaren eta Adif-en arteko hitzarmena, Bilboko hegoaldeko trenbide-saihesbidea eraikitzeko.
- Irungo egungo tren-geltokiaren esparruan hiri-berroneratzea eta hura garatzea.
- Loiolako Erriberetako (Donostia) aldageltokia Renfe eta Euskotren artean
- Trenen transferentzia.
- Intercity, Euskal Y-a zerbitzuak.
- Transferentziak portuen
- Aireportuen transferentziak
- Jundizko plataforma multimodala eta tren-autobidea.
Lezoko Terminal Intermodala eta Logistikoa sustatzea
Sailburuak eta ministroak bilera aprobetxatu dute Lezoko terminal intermodala eta logistikoa garatzeko bi erakundeen arteko lankidetza-protokoloa izenpetzeko.
Eusko Jaurlaritzak eta Espainiako Gobernuak honako hau adostu dute: Lezo – Gaintxurizketako terminal intermodala eta logistikoa garatzeko behar diren eraikuntza-proiektuak eta informazio-azterketa prestatzeko behar den lankidetza prestatzea.
Lezoko terminalari esker Pasaiako portuaren erabilera dinamizatu ahal izango da. Hala, itsasoz helduko diren merkantziak trenera eraman ahal izango dira edo alderantziz, portua Euskal Y-arekin lotuz; era horretan, Gipuzkoako industriek eta ingurukoek baliatu ahal izango dituzten mugaz gaindiko trenbideen eta portuen arteko operazioak eta funtzio logistikoak gauzatuko dira. Horrek, pixkanaka, Pasaiako Badiako hiri-perimetroaren gainerako zatian trafiko astuna murriztea ahalbidetuko du. Horretarako, Lezoko terminalak hiru trenbide-zabalera izango ditu: Nazioarteko Trenbide Batasuna (UIC) edo estandarra, Iberiarra eta Metrikoa.
Jarduketa hori “lehentasunezko interes” gisa kalifikatu da eta trenbidea kate logistikoan integratzea onartzen du.
Iturria: Irekia